29 okt. 2014

Mamma dag 9

Vad gör jag om dagarna? Ammar, ammar, byter skitblöjor och ammar igen. Vår pojke var stor när han föddes och han äter som en 15-åring känns det som. Vi skämtar om att ge honom biff och potatis för att få honom mätt. Men han sover också bra mellan matningarna, så mätt blir han väl, annars skulle han inte sova så bra. Vi sover alla tre typ 7-8 timmar per natt, ljuuuvligt!
Det här med att vara mamma är lite här kommer alla känslorna på en och samma gång. När han sover vill jag att han ska röra på sig så jag ser att han lever. När han äter vill jag att han ska släppa så jag får göra något annat än amma. När jag är ute på kvällslänken med hunden är det så otrooooligt skönt att komma ut i 10 minuter men när jag duschar i 10 minuter vill jag torka mig så snabbt jag kan för att igen få röra i honom.

Men det här känns allt så naturligt. Han hör hemma här med oss. Familjen. Älskar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar