3 okt. 2016

Liane moriarty igen

Jag hade aldrig hört om Liane Moriarty förrän en sommardag för några månader sedan när jag googlade ungefär "bästa författarna" inför sommarledigheten.

Så lånade jag Stora små lögner och läste ut den och kände mig väldigt imponerad och nu lånade jag den här Öppnas i händelse av min död. Det går inte att beskriva sättet som Moriarty skriver på. Böckerna beskriver familjevardag med jobb och skola och barnens fritidsintressen och dramatik mellan vuxna människor men med överraskningar och till och med chockande händelser. Det är så otroligt fängslande.

Jag misstänker att de här vore ännu bättre på engelska (händelserna utspelar sig i Australien!!!), inte för att svenskan är dålig men för att originalspråket alltid är bäst. Jag har ändå inte just nu energi att läsa på engelska, men kanske jag lånar någon av Moriartys andra böcker på engelska i framtiden. Det finns nämligen flera! Jag älskar att ha bra böcker som väntar på en. Jag har också reserverat ett gäng helt andra böcker på biblioteket, men väntar fortfarande på dem...


Det finns en bok för alla. Läs, gott folk! 15-20 minuter om dagen ens. Det ger mer än det tar. Jag försöker läsa en stund med A också, det blir inte av varje dag, men nu och då. "Läsa" har han börjat säga. Igår kväll skulle Essi (hunden) också läsa med honom. Så älskar han också att titta på video på "paddan". PADDAANNNNN!!!!! skriker han och så ska han titta på videor på Youtube, helst med bilar eller bussar i huvudrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar